Konkurrence: Vild med film 2018

Konkurrence: Vild med film 2018

Emneord: 

De fire konkurrencefilm

Eleverne kan vælge mellem disse fire film, når de skal lave deres anmeldelse. De kan aflevere anmeldelser skriftligt eller mundtligt (videooptagelse). Anmeldelserne uploades på Biblo.dk i perioden 1.-20.september.

Målgruppe: 4.-6. klasse
Fag: Dansk

grundskolen

Børnenes verden

"Børnenes verden" foregår i en verden hvor der ikke er nogen voksne. Drengene og pigerne lever adskilt separeret af en øde slette: drengene i byen og pigerne i skoven. Drengene fortæller myter...

2013, 24 min, DK/Kort fiktion

grundskolen

TAYNIKMA - LEGENDEN OM RAX

Rax tror, han hører til i den mægtige bjergklan, men klanen beskylder ham for at være tyv og jager ham på porten. Hjemløs og på flugt bliver Rax tilbudt at komme med i den lokale tyvebande. Nu...

2011, 23 min, DK/Kort fiktion, Danmark

grundskolen

TIDSBUTIKKEN TIK TAK

Pigen Max synes aldrig, at hendes mor har tid til at være sammen med hende. Men en dag finder hun en mystisk butik, som sælger tid... Man kan vælge at se filmen med danske eller engelske...

2011, 16 min, U/Kort fiktion

grundskolen

The reward (Vimeo)

To unge mænd drager ud på deres livs skattejagt, mens de drømmer om rigdom og hæder. Men snart opdager de, at der findes andre farer og belønninger end de regnede med.

2013, 9 min, U/Kort fiktion

Ikke underviser?

Hvis du ikke har UNI-Login, kan du se og finde kort- og dokumentarfilm på Filmcentralen For Alle