Film

Bliv en ny kvinde

1957, 3 min., Reallyd

Med sloganet: ”Rigtig korsettering er grundlaget” ville Magasin du Nord oplyse kvinderne om vigtigheden af at købe undertøj i den rette størrelse. Reklamefilmen var en del af fremstødet: ”Bliv en ny kvinde” som Magasin lavede i samarbejde med Femina i 1957. Igennem en uge var Magasin på Kongens Nytorv dækket med reklameplakaten for ”Bliv en ny kvinde”, og stormagasinet tilbød varer inden for tøj, bolig og beauty, som skulle gøre de danske kvinder til nye kvinder. Kampagnen blev suppleret med foredrag og opvisninger på Mercur Teatret i København, hvor de fremmødte kvinder kunne lære tips og tricks indenfor rengøring, hår, make-up og mode. Femina udkom i samme uge med et blad, som ligeledes præsenterede vejen til at blive en ny kvinde.

Kommentarer

Der er ingen kommentarer. Vær den første til at kommentere.

CAPTCHA Dette spørgsmål er for at teste om du er et menneske og for at undgå spam.

Tilføj kommentar

Din kommentar skal godkendes, før den vises på siden.
Har du et teknisk problem? Se Spørgsmål og svar.
Ønsker du at købe en kopi af filmen eller klippet? Kontakt filmarkivet@dfi.dk

Tema

Reklamefilmen og forbrugeren

Reklamer i biografmørket er for nogen en plage og for andre god underholdning. De ultrakorte film er visuelle sansebombardementer, effektivt fortalt – ofte med subtil humor. I de tidlige reklamefilm var stilen en helt anden, og man gav sig gooood tid.

Tema

Levende billeder af et stormagasins historie

Vidste du, at Magasin oprindeligt er en Aarhus-opfindelse. At det nye hovedsæde på Kgs. Nytorv i København stod klart til julehandlen i 1893. At Magasin fik sin første rulletrappe i 1952. Filmene fra Magasins samlinger dækker perioden 1926-1957 og vidner om et stormagasin, der ud over at lange varer over diskene i lange baner også engagerede sig i det omgivende samfund – og ikke mindst i sit personale.